Infolinia czynna w godz. 8:00 - 16:00 +48 12 345 02 28

Drobnica morska

  • transport kontenerowy (FCL) waga do 24 ton
  • transport drobnicowy (LCL) waga do 10 ton
  • niewielkie przesyłki waga od 1kg do 300 kg

Porozmawiaj z naszym ekspertem:

+48 12 345 02 28

Zapytanie ofertowe

Dbamy o Twoją prywatność

Drobnica morska z Chin

Eksport towarów z Polski do Chin jest zjawiskiem bardzo powszechnym. Nic dziwnego, że firmy sprowadzające stamtąd produkty dążą do tego, by eksport odbywał się nie tylko pewnie i bezpiecznie, ale też tanio. Takie wymagania z całą pewnością spełnia transport morski, za pomocą którego można nadać różnego rodzaju produkty, między innymi niewielkiej wielkości przesyłki, paczki umieszczone w kontenerach, boksach lub – w przypadku eksportu płynów – także w beczkach oraz, oczywiście, na paletach i w kontenerach. Jeszcze inną – coraz chętniej wybieraną i coraz częściej oferowaną przez firmy transportowe – opcją jest tak zwana drobnica morska. Z opcji tej korzystają najczęściej małe lub nowo powstałe firmy zajmujące się sprzedażą produktów sprowadzanych z Chin. Taka forma transportu pozwala im zrezygnować z udziału pośredników, by samodzielnie importować potrzebne artykuły.

Drobnica morska LCL

Spróbujmy odpowiedzieć sobie na pytanie, czym tak w ogóle jest wspominana wyżej drobnica morska z Chin. Mówiąc krótko, jest to taka forma transportu morskiego, która pozwala na to, by ściągnąć z Chin niewielkie partie towaru, jednak w komfortowych (zwłaszcza pod względem cenowym) warunkach. Wspominając o niewielkich partiach towaru mamy tu na myśli nawet kilka ton załadunku – jednak nie na tyle dużo, by zapełnić nim cały kontener. Tego typu przesyłki morskie okazują się kosztować mniej więcej tyle co jedna niewielka paczka wysyłana z Chin drogą lotniczą. Z drugiej strony koszt ten jest niższy niż wynajęcie całego kontenera, który przecież nie zostanie zapełniony. Jest to forma korzystna także dla spedytorów, którzy zdobywają nowych klientów, a w pozostałej przestrzeni kontenera mogą oni przecież umieścić przesyłki drobnicowe innych klientów. Drobnica morska LCL pozwala nie tylko zaoszczędzić koszty transportu, ale też magazynowania już w Polsce. Nie trzeba także „mrozić” na dłuższy czas zbyt dużej ilości gotówki, by sprowadzić cały kontener towarów.

Fracht morski drobnicowy

Dość oględnie powiedzieliśmy już, ile kosztuje usługa frachtu drobnicowego z Chin do Polski – jest to koszt niewielkiej paczki lotniczej, jednocześnie niższy niż przesyłka morska pełnego kontenera. Spróbujmy jednak nieco dokładniej określić, ile kosztuje transport morski drobnicowy. Przede wszystkim należy zaznaczyć, że cena każdej przesyłki morskiej – nie tylko drobnicowej – zależy od kilku czynników. Te dwa najważniejsze, od których zależy koszt samego frachtu, to port wyjściowy i docelowy zlecenia oraz gabaryty przesyłki. Ale do ceny samego frachtu drobnicy morskiej należy doliczyć także opcje dodatkowe, które często mają charakter zmienny i jednocześnie niezależny od firmy spedycyjnej. Są to bowiem między innymi opłaty portowe (pobierane i w porcie wyjściowym, i w porcie docelowym), walutowe, paliwowe, celne oraz różnego rodzaju konieczne do uregulowania podatki związane z eksportem. Cenę przesyłki morskiej można łatwo obliczyć, korzystając ze specjalnego formularza umieszczonego na stronie www wybranej firmy spedycyjnej.

Transport morski drobnicowy

Transport morski – nie tylko drobnicowy – wiąże się z szeregiem korzyści, wśród których wymienić należy przede wszystkim atrakcyjnie niską cenę, ogromną ładowność, dzięki której można eksportować towar praktycznie bez żadnych ograniczeń gabarytowych oraz bezpieczeństwo usługi. Jednocześnie jednak należy wiedzieć, że wszystko to idzie w parze z dość długim czasem realizacji. Drobnica morska Chiny to usługa, która trwa kilka tygodni – w przybliżeniu można ustalić, że około jednego miesiąca. Dlaczego morski eksport z Chin zajmuje tak dużo czasu? Jest to bowiem nie tylko czas, który należy policzyć na sam fracht z portu w Chinach do portu polskiego. To także czas, jaki jest potrzebny na to, żeby załadować statek, a następnie, by go rozładować w porcie docelowym. A te czynności mogą zająć nawet po kilka dni. Do tego należy doliczyć także trudny do oszacowania czas potrzebny na odprawę celną – choć tu można wybrać opcję skróconej odprawy celnej, która wiąże się jednak z dodatkowymi kosztami.

Drobnica morska Chiny

Jeszcze jednym plusem morskiego eksportu z Chin do Polski (oraz odwrotnie), o którym nie wspominaliśmy, jest prosty sposób zamówienia takiej usługi. Wystarczy, że wpiszemy w wyszukiwarce internetowej frazę typu „transport morski Gdynia”, by zdobyć namiary do dziesiątek firm zajmujących się frachtem morskim. Wśród nich wystarczy wybrać taką, która posiada w swojej ofercie usługę drobnicy morskiej z Chin w odpowiadających nam warunkach. Następnym krokiem jest oszacowanie kosztów takiej usługi – a w tym celu wystarczy tylko wypełnić krótki i prostu formularz. Należy podać gabaryty przesyłki drobnicowej (zwykle jest to jej waga oraz przestrzeń, jaką zajmuje, np. ilość palet czy metrów sześciennych) oraz port wyjściowy i docelowy w Chinach. Można także zadeklarować usługi dodatkowo płatne, takie jak ubezpieczenie przesyłki czy transport krajowy. Gdy wszystkie warunki zostaną sprecyzowane, wystarczy tylko podpisać umowę i w określonym terminie dostarczyć towar do wskazanego portu lub poczekać na spedytora, który osobiście ów towar odbierze.

Dzięki współczesnej technice, pozwalającej na szybkie i łatwe kontaktowanie się z całym światem, przedsiębiorcy nie muszą już ograniczać się do rodzimego rynku podczas poszukiwań nowych klientów. Mogą poszerzać działalność, budując markę nawet i po drugiej stronie globu.

W dobie międzynarodowych kontaktów handlowych znacząco rozwinął się transport, szczególnie spedycja morska. Nie trzeba być właścicielem wielkiego przedsiębiorstwa, żeby móc przesłać towar na inny kontynent. Równie dobrze do USA, Kanady czy Chin można przesłać produkty mieszczące się na jednej bądź kilku paletach. Dzięki systemom konsolidacyjnym mniejsze przesyłki mogą bezproblemowo przebyć daleką drogę i dotrzeć do odbiorcy tak samo bezpiecznie jak wielkie partie materiałów dużych firm. Transport drobnicowy (LCL) umożliwia sprawne przekazywanie z punktu A do punktu B mniejszych gabarytowo przesyłek dostawcy, który nie dysponuje własnym kontenerem.

Eksportowe wysyłki ładunków konsolidacyjnych są coraz popularniejszą formą spedycji. Przez to, że w jednym kontenerze mieszczą się towary różnych klientów (wszystkie solidnie zabezpieczone), taki rodzaj transportu jest bardziej korzystny cenowo i z tego powodu coraz chętniej wybierany przez kontrahentów ceniących ekonomiczne rozwiązania. Klienci mają możliwość indywidualnego doboru oferty – tak, aby wśród firm eksportowych znaleźć tę z najbardziej konkurencyjnymi stawkami frachtu morskiego.

Intensywnie zwiększa się ilość firm nawiązujących współpracę z chińskimi przedsiębiorcami, stąd nie może dziwić, że drobnica morska z Dalekiego Wschodu jest gałęzią przemysłu spedycyjnego, która rozwija się błyskawicznie. Mimo, że dotyczy kraju uważanego za egzotyczny, nie jest już egzotyką – od 1989 roku import z Chin wciąż nabiera tempa. Coraz więcej firm spedycyjnych oferuje dostawy bezpośrednie, pozwalające uniknąć kosztów przeładunków, oszczędza więc i pieniądze, i czas klienta. Można wysnuć wniosek, że szybki rozwój transportu drobnicowego morskiego w niedalekiej przyszłości ustawi go na mocnej pozycji wśród konkurencji.