Infolinia czynna w godz. 8:00 - 16:00 +48 12 345 02 28

Eksport do Chin

  • transport kontenerowy (FCL) waga do 24 ton
  • transport drobnicowy (LCL) waga do 10 ton
  • niewielkie przesyłki waga od 1kg do 300 kg

Porozmawiaj z naszym ekspertem:

+48 12 345 02 28

Zapytanie ofertowe

Dbamy o Twoją prywatność

Eksport towarów z Polski do Chin

Każdego dnia z Polski wysyłanych jest setki – a może nawet więcej - przesyłek do Chin. Podobnie jest w drugą stronę. Bez względu na to, czy interesuje nas import czy też eksport między tymi dwoma krajami mamy trzy główne drogi, jakimi procesy te mogą się odbyć – drogę powietrzną, lądową (w tym kolejową), a także morską. Jeśli przeanalizujemy wady i zalety każdej z nich, z pewnością dojdziemy do wniosku, że to transport morski okazuje się najbardziej korzystny. Czym odznacza się ta metoda na eksport do Chin? Przede wszystkim atrakcyjnie niską ceną, co jest niezwykle ważne, biorąc pod uwagę zwłaszcza ogromną odległość między Polską a Chinami, a także duże partie towarów, które zwykle są na tej trasie przewożone. Co więcej, klient nie ma praktycznie żadnych ograniczeń odnośnie do ładowności, a więc i gabarytów swoich przesyłek wystawianych na eksport. Trzeba jednak mieć na uwadze to, by decydować się na przesyłki morskie z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym, gdyż czas ich realizacji jest dość długi.

Import eksport Chiny

Jak już zaznaczyliśmy wyżej, jedną z najważniejszych korzyści, jakie ma do zaoferowania eksport towarów z Polski do Chin drogą morską, jest praktycznie nieograniczona ładowność frachtu. Dzięki temu można w ten sposób nadać zarówno niewielkie – kilku czy kilkudziesięciokilogramowe przesyłki, pakowane w kartony, beczki czy małe boksy – jak i duże ładunki liczone w tonach, które układa się na paletach, a nawet w wielkich kontenerach, w których łatwo i bezpiecznie można transportować różne produkty. Przesyłki morskie na trasie Polska-Chiny to także tak zwana drobnica morska, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem zwłaszcza małych polskich firm, która tanio mogą sprowadzić mniejsze niż całokontenerowe partie towarów, pomijając przy tym rolę pośredników. Tego typu przesyłki jeszcze nie tak dawno temu można było transportować albo samolotem, albo poprzez nieopłacalne wynajęcie całego kontenera.

Jak eksportować do Chin

Może się wydawać, że eksport produktów do Chin jest czynnością dość skomplikowaną. A tak naprawdę odpowiedź na pytanie, jak eksportować do Chin, jest bardzo prosta. Całą bowiem skomplikowaną procedurę oddajemy w ręce firmy spedycyjnej, którą zamawiamy wygodnie we własnym domu. Najpierw musimy wybrać firmę, do usług której należy realizacja transportu morskiego. W tym celu wystarczy, że wpiszemy w wyszukiwarce internetowej frazę „transport morski Gdynia”, by otrzymać dziesiątki interesujących nas wyników. Gdy już wybierzemy rzetelnego partnera, po prostu wypełniamy krótki i nieskomplikowany formularz. Pierwszy jego etap pozwoli dokładnie oszacować koszty wybranej usługi, drugi z kolei to już domknięcie wszelkich szczegółów zamówienia. Składając zamówienie, musimy wiedzieć dokładnie, gdzie ma ono dotrzeć, a także jakie są jego gabaryty (wymiary oraz ciężar). To my decydujemy także o tym, czy osobiście przywieziemy eksportowany towar do wybranego portu, czy też życzymy sobie, by firma transportowa zrobiła to za nas.

Eksport do Chin - firmy

Jest wiele firm transportowych, w ofercie których znajduje się taka usługa, jak eksport do Chin. Tu nasuwa się pytanie, z którą z nich najlepiej podjąć współpracę. Najpierw warto znaleźć jak najwięcej z nich, by – choć pobieżnie – porównać panujące w nich warunki. A w tym celu wystarczy otworzyć strony internetowe każdej z nich, by porównać oferowane warunki współpracy. Nie trzeba czytać koniecznie skomplikowanych regulaminów każdej z nich – choć dobrze to zrobić przed samym podpisaniem umowy. Na początku jednak wystarczy np. szybko obliczyć i porównać koszty przesyłki, a także opcje dodatkowe, jakie wyodrębnione firmy transportowe mają do zaoferowania – takie, dzięki którym usługa będzie dla klienta bardziej komfortowa. Dobrym sposobem jest też zapoznanie się z opiniami klientów, którzy mieli już okazję korzystać z usług firm zajmujących się transportem morskim – nie tylko na trasie Polska-Chiny, ale też w przypadku innych państw, które mają dostęp do morza oraz do odpowiednio przystosowanego portu.

Jakie są koszty eksportu do Chin

Transport morski z Polski do Chin to najbardziej komfortowa pod względem kosztów forma eksportu. Ostateczna cena tego typu usług jest jednak dość złożoną kwestią, jeśli więc interesuje kogoś zagadnienie „eksport do Chin – koszty”, raczej nie uda się znaleźć uniwersalnego cennika. Na szczęście firmy transportowe posiadają na swoich stronach internetowych specjalne kalkulatory, za pomocą których można łatwo i szybko wyliczyć wszelkie koszty związane z eksportem do Chin oraz innych nadmorskich państw. Warto jednak sprawdzić, czy tak wygenerowana cena usługi obejmuje sam fracht produktów o podanych gabarytach czy też już i wszystkie inne opłaty dodatkowe, czyli między innymi opłaty celne, portowe, walutowe, paliwowe oraz podatki. Należy także pamiętać o tym, że zwykle są do wyboru opcje dodatkowe, z które również się płaci, ale których nie trzeba wybierać – np. ubezpieczenie, transport krajowy czy skrócona odprawa celna, która odbywa się w agencji celnej należącej do danej firmy transportowej.

Chiny zajmują zaszczytne miejsce na podium jako światowy eksporter, głównie maszyn, sprzętu elektronicznego i tekstyliów. Codziennie z portów morskich wysyłane są statki pełne towarów do USA, Japonii czy któregoś kraju Unii Europejskiej. Wciąż przybywa firm chcących nawiązać współpracę z dostawcami z Państwa Środka, co tłumaczy szybkie tempo rozwoju spedycji morskiej i pojawianie się kolejnych zamówień na bardziej pojemne kontenerowce. Powstaje więc pytanie: co można eksportować do takiego kraju?

Otóż można i to całkiem sporo. Chiński import towarów z zagranicy w dużej mierze dotyczy przemysłu spożywczego. Przykładowo, Polska staje się coraz poważniejszym partnerem handlowym światowego giganta, wysyłając drogą morską zwiększone ilości wieprzowiny i drobiu. W maju 2012 roku kilka rodzimych zakładów produkcyjnych zostało zatwierdzonych do eksportu. Trzeba zaznaczyć, że Polska posiada status kraju najwyższego uprzywilejowania (jako członek WTO). Z kolei ze Stanów, według specjalistów amerykańskiego ministerstwa rolnictwa, Chiny będą importować więcej kukurydzy i soi.

Ale transportuje się o wiele więcej – z Japonii statki przywożą kontenery ze sprzętem elektronicznym, prócz tego partnerami handlowymi w imporcie jest także UE i Korea Południowa, od których Chińska Republika Ludowa kupuje duże ilości żelaza, stali, paliwa i plastiku czy też maszyn. Nie można jednak zapominać, że Chiny utrzymują wysokie bariery celne na import elektroniki i towarów przemysłu samochodowego – są to sektory szczególnie chronione przez państwo. W tym przypadku nie ma znaczenia członkostwo WTO.

Spedycja do Chin odbywa się w większości przypadków drogą morską, co jest najbardziej rozsądnym rozwiązaniem – transport dużych ilości towaru statkiem jest tańszy. Firmy logistyczne coraz chętniej podpisują umowy współpracy z armatorami pływającymi po szlakach handlowych do krajów Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Aby zachęcić klienta, oferują kompleksową obsługę „door-to-door” i dają gwarancję kontroli zamówienia już w samych Chinach, co pozwala zlecającemu czuć się spokojnym o bezpieczny transport produktów.