Infolinia czynna w godz. 8:00 - 16:00 +48 12 345 02 28

Eksport do Japonii

  • transport kontenerowy (FCL) waga do 24 ton
  • transport drobnicowy (LCL) waga do 10 ton
  • niewielkie przesyłki waga od 1kg do 300 kg

Porozmawiaj z naszym ekspertem:

+48 12 345 02 28

Zapytanie ofertowe

Dbamy o Twoją prywatność

Eksport do Japonii z Polski

Jeśli chcemy eksportować swoje towary do dalekiego kraju, powinniśmy skorzystać z rozwiązania, które jest w stanie zagwarantować nam jak największe bezpieczeństwo, możliwości, a do tego korzystną ceną. Jeśli mówimy o transporcie produktów do kraju położonego nad morzem, wówczas najlepszym rozwiązaniem okazuje się transport morski. Dotyczy to oczywiście także takiego zagadnienia, jak eksport do Japonii. Droga morska jest zdecydowanie tańszym rozwiązaniem niż przesyłki eksportowe lotnicze, a jednocześnie bardziej praktycznym i bezpiecznym niż w przypadku przesyłek lądowych. Za pomocą transportu morskiego nadać można przesyłki o różnych gabarytach – zarówno niewielkie, które nie ważą więcej niż kilkanaście czy kilkadziesiąt kilogramów, jak i przesyłki wielkogabarytowe. Decydując się na transport morski trzeba być przygotowanym do tego, że czas realizacji zlecenia będzie wynosił kilka tygodni.

Eksport towaru do Japonii

Osoby zainteresowane takim zagadnieniem, jak „eksport do Japonii z Polski”, z pewnością poszukują rozwiązania bezpiecznego, czyli takiego, jakie ma do zaoferowania fracht morski. Taki środek transportu w połączeniu ze starannym i dokładnym zabezpieczeniem przesyłek gwarantuje, że są one w minimalnym stopniu narażone na różnego rodzaju uszkodzenia mechaniczne, a zwłaszcza na wstrząsy i uderzenia. Co więcej, przesyłki morskie klient może ubezpieczyć na wypadek uszkodzenia, a nawet zagubienia. Wówczas w przypadku tego typu problemów nadawca może liczyć na odpowiednią rekompensatę finansową za poniesione straty. Ale bezpieczna paczka, którą chcemy wyeksportować do Japonii, to także taka, której zawartość jest zgodna z tamtejszymi przepisami celnymi. W przypadku złamania tych procedur trzeba liczyć się z poważnymi konsekwencjami, które mogą nawet przybrać postać wysokiej grzywny lub pozbawienia wolności. Oczywiście nie bez znaczenia jest także to, by klient, przygotowując towar do transportu, odpowiednio go zabezpieczył przed ewentualnymi uszkodzeniami.

Eksport morski do Japonii

Trudno nie zgodzić się z tym, że morski eksport do Japonii to najwygodniejsza droga dostarczenia do tego dalekiego kraju swoich produktów. Niskie koszty transportu, bezpieczeństwo oraz praktycznie nieograniczone możliwości ilościowe i gabarytowe przesyłek sprawiają, że morski eksport towarów do Japonii jest najchętniej wybieraną formą przez klientów. Jeśli jednak potrzebujemy transportu, który będzie odbywał się w priorytetowym tempie, wówczas fracht morski okaże się raczej niesatysfakcjonujący. Wszystko dlatego, że czas realizacji takiej usługi wynosi kilka miesięcy, może się nawet zdarzyć, że odbiorca będzie czekać na swój towar dłużej niż miesiąc. Realizacja takiej usługi to nie tylko pokonanie drogi morskiej z polskiego do japońskiego portu. To także załadowanie statku, odprawa celna oraz rozładunek w porcie docelowym. Jeśli zaś nie mieszkamy blisko portu, musimy dodatkowo doliczyć czas potrzebny na transport towarów do odpowiedniego portu – możemy tę czynność wykonać sami lub powierzyć ją firmie spedycyjnej.

Eksport do Japonii – cena

Atrakcyjna cena przesyłek morskich z Polski do Japonii to jest to, co decyduje o ich popularności wśród konsumentów. Trudno jednak podać odpowiedź na pytanie, ile dokładnie kosztuje taka usługa, gdyż jej koszt zależy nie tylko od wybranej firmy spedycyjnej, ale i od wielu innych czynników. Wystarczy, że poszukamy w Internecie wyników dla hasła „transport morski Gdynia”, by znaleźć wiele firm oferujących tego typu eksport. A na stronach internetowych tych firm będzie można łatwo obliczyć cenę dla usługi transportu morskiego do Japonii. Aby poznać cenę, należy podać z jednej strony port, w którym przesyłka będzie nadana oraz port docelowy, a z drugiej strony gabaryty przesyłki, którą będziemy chcieli wyeksportować. Na podstawie tych informacji system automatycznie wyliczy odpowiednią należność, przy czym warto sprawdzić, czy uwzględni ona jedynie koszt samego frachtu czy też doda już do niego niezbędne opłaty dodatkowe. Warto to ustalić jeszcze przed podpisaniem umowy z wybraną firmą transportową.

Koszty eksportu do Japonii

Cena, jaką należy zapłacić za przesyłkę morską – nie tylko z Polski do Japonii, ale i do innych państw położonych nad morzem – jest wartością zależną od wielu czynników. Koszt eksportu do Japonii to bowiem nie tylko cena, jaką należy uiścić za sam fakt pokonania trasy z jednego portu do drugiego. Trzeba do tego doliczyć także opłaty obowiązkowe, niezależne od firmy spedycyjnej, czyli różnego rodzaju należne podatki, opłatę portową, walutową, celną czy paliwową. Ponadto, każdy klient może zdecydować się na którąś z dostępnych opcji dodatkowych. Przykładem może być tu ubezpieczenie przesyłki, przyśpieszona kontrola celna czy też zamówienie transportu krajowego, który albo zabierze przesyłkę od nadawcy do portu wyjściowego, albo odbierze ją z portu w Japonii i przywiezie prosto do odbiorcy. Oczywiście uwzględnić trzeba także to, że każda firma spedycyjna posiada własną stawkę za sam fakt frachtu morskiego, który także zależy od kilku czynników, a zwłaszcza od gabarytów eksportowanych towarów.

Kraj Kwitnącej Wiśni, mimo stosunkowo małej powierzchni państwa, ma potężną gospodarkę. Jest największym światowym eksporterem samochodów osobowych i motorów, a japońskie marki znane są nawet laikom – wystarczy wymienić choćby takie sławy jak Toyota, Mazda, Suzuki czy Honda. Japonia kojarzy się z bardzo wysoko rozwiniętym krajem i, jak przystało na taki, przoduje w przemyśle elektronicznym, produkuje wyspecjalizowane mikroprocesory, sprzęt optyczny i układy scalone. Jest gigantem eksportu świetnej jakości produktów.

A co w takim razie importuje tak nowoczesne państwo? Przede wszystkim żywność, surowce mineralne, tekstylia, paliwa i chemikalia. Partnerami handlowymi są kraje azjatyckie takie jak Chiny czy Korea Południowa, a także, m.in., USA, Australia i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Warto wspomnieć, że eksporterem do Japonii (choć, póki co, jeszcze mało znaczącym) jest również Polska, wysyłająca do Kraju Kwitnącej Wiśni wieprzowinę, części do silników i tytoń.

Towary przewozi się najczęściej drogą morską, kontenerami na statkach. Firmy spedycyjne oferują regularne serwisy pełnokontenerowe i drobnicowe, zatem przesłanie towaru do Japonii nie jest trudne. Co prawda taki transport trwa czasem nawet kilka tygodni, ale za to, przy dużym zamówieniu, klient wyśle go w bardzo korzystnej cenie.

Coraz częściej spedytorzy mają w Japonii swoich przedstawicieli, którzy reprezentują klienta przy przeładunku towaru i dopełniają wszelkich formalności celnych. Po zwolnieniu towaru szybko dostarczają go do odbiorcy – wszak, wiadomo, Japończycy bardzo cenią sobie czas i praktycznie nigdy go nie marnują. Nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją logistyczną zaoszczędzi go także samemu dostawcy, więc nic dziwnego, że spedytorzy wciąż doskonalą swoje umiejętności, zdobywając doświadczenie potrzebne do aranżacji sprawnego przewozu towaru z zagranicy.

Eksport do Japonii zwiększył się znacząco w ostatnim czasie (po zeszłorocznym tsunami) i, mimo że sami Japończycy twierdzą, że gospodarka wróciła już do dawnej prężności, widać, iż do portów morskich w Yokohamie, Kobe czy Nagoi przypływa więcej statków niż wcześniej.