Infolinia czynna w godz. 8:00 - 16:00 +48 12 345 02 28

Import z Chin (ceny)

  • transport kontenerowy (FCL) waga do 24 ton
  • transport drobnicowy (LCL) waga do 10 ton
  • niewielkie przesyłki waga od 1kg do 300 kg

Porozmawiaj z naszym ekspertem:

+48 12 345 02 28

Zapytanie ofertowe

Dbamy o Twoją prywatność

Import z Chin

O tym, jak dużo produktów z prowadza się z Chin do Polski, świadczyć może fakt, że półki sklepowe przepełnione są towarami z tego odległego kraju. Jeśli jesteśmy zainteresowani sprowadzeniem takich – cieszących się wyjątkowo niską ceną – produktów, powinniśmy postarać się, by cena samego transportu również nie była zbyt wysoka. Import z Chin możliwy jest na kilka sposobów – drogą lądową, w tym kolejową, drogą powietrzną oraz morską. Wśród wszystkich tych możliwości zdecydowanie dominuje transport morski na trasie Chiny-Polska. Odznacza się on bowiem najniższymi cenami oraz praktycznie brakiem jakichkolwiek ograniczeń załadunkowych. Jedynym ewentualnym mankamentem takiej formy transportu jest czas realizacji usługi, który zwykle nie trwa krócej niż jeden miesiąc. Warto dodać również fakt, ze drogą morską można nadać każdy rodzaj towaru (o ile jest on zgodny z przepisami celnymi), a transportowane produkty są bezpieczne. Drogą morską można nadać zarówno pojedyncze, prywatne przesyłki, jak i całe, wielotonowe kontenery.

Ceny importu z Chin

Wiemy już, że drogą morską można najtaniej przetransportować towary, i to nie tylko między Polską a Chinami, ale też innymi państwami, jeśli tylko mają one dostęp do morza i odpowiedniego portu. Osoby zainteresowane tą formą transportu z pewnością chciałyby dowiedzieć się czegoś o zagadnieniu „import z Chin – ceny”. Niestety, tu należy wziąć pod uwagę, że nie da się określić konkretnej ceny dla usług realizowanych drogą morską. To, ile będą nas kosztować przesyłki morskie, zależeć będzie od wielu czynników. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę, że cena takiej usługi to nie tylko koszt, jaki policzy sobie firma za samo przewiezienie towarów z portu A do portu B. To także szereg opłat dodatkowych, na których przewoźnik nie ma wpływu – są to np. opłaty portowe, walutowe, paliwowe i różnego rodzaju podatki. Jeśli zaś chodzi o koszt samego transportu, to ten zależeć będzie także od ilości i gabarytów przewożonych produktów. Jak nie trudno się domyślić, więcej zapłacimy za transport całego kontenera niż pojedynczych palet.

Import drobnicy z Chin – ceny

Okazuje się, że najczęściej importowany towar z Chin to tak zwana drobnica. Są to niewielkie przedmioty, których jest ogólnie zbyt mało, by opłacało się je przetransportować w kontenerze i zbyt dużo, by opłacało się potraktować je jak wiele pojedynczych paczek, nie mówiąc już o bardzo drogim nadaniu drogą lotniczą. Usługa drobnicy morskiej pozawala skonsolidować te produkty, traktując je jako pewną całość, która zajmuje określone miejsca paletowe. Ostatecznie drobnica umieszczana jest w kontenerze, jednak cena jest mniejsza – można bowiem w jednym kontenerze pomieścić kilka zleceń drobnicy morskiej. Ceny importu z Chin tak zwanej drobnicy są uzależnione przede wszystkim od jej wagi, a także od tego, jak dużą powierzchnię paletową będzie ona zajmować. A koszt można łatwo ustalić, wypełniając na stronie internetowej firmy transportowej specjalny formularz. Warto pamiętać o tym, że otrzymana cena jest zobowiązująca – to znaczy, jeśli zdecydujemy się skorzystać z danej usługi, zapłacimy dokładnie tyle, ile zostało wyliczone, o ile nasz ładunek będzie miał faktycznie takie gabaryty.

Jak importować z Chin

Może się wydawać, że organizacja transportu towarów z Chin do Polski jest czynnością skomplikowaną. A tak naprawdę cała procedura jest banalna – o ile zdecydujemy się skorzystać z dobrej firmy transportowej. To ona zajmie się organizacją załadunku, transportu i rozładunku, a klient nie musi nawet wychodzić z domu, by zamówić taką usługę. Aby zorganizować transport z Chin do Polski, wystarczy odwiedzić stronę internetową wybranej firmy transportowej, by za jej pośrednictwem złożyć zamówienie. W tym celu wystarczy jedynie wypełnić umieszczony tam formularz – podajemy w nim miejsce nadania paczki, port docelowy – np. w Gdyni – a następnie gabaryty przesyłki, a więc jej wagę oraz wymiary (w tym sposób pakowania, np. palety, kontener oraz inne, mniejsze formy). Na tej podstawie system automatycznie wylicza cenę zlecenia – która uwzględnia już wszelkie koszty, także te niezależne od spedytora, np. podatki – i jeśli faktycznie zdecydujemy się na daną usługę, a nasza przesyłka będzie miała takie gabaryty, jakie podaliśmy, cena która została obliczona okaże się tą obowiązującą i nie ulegnie zmianie w trakcie podpisywania umowy.

Koszty importu z Chin

Powszechnie wiadomo, że transport morski okazuje się najtańszą formą importu lub eksportu produktów z jednego kraju do drugiego, o ile posiadają one dostęp do morza. Warto jednak wiedzieć, że koszt takiej usługi to nie tylko cena, jaką trzeba zapłacić za przetransportowanie towaru z portu A do portu B – i dotyczy to zarówno sytuacji, w której interesuje nas transport morski Gdynia, jak i import z Chin czy Japonii. Tym samym cena frachtu to tylko część kosztów, jakie trzeba ponieść, dlatego należy bardzo uważać na firmy, które podają super atrakcyjne ceny. Może się bowiem okazać, że ostateczna kwota, jaką trzeba będzie zapłacić, będzie dużo większa. A jakie składniki jeszcze dochodzą do ostatecznej ceny? Są to kwestie, których wysokość nie zależy od spedytora i których nie da się uniknąć. Wymienić tu można między innymi opłaty paliwowe, walutowe, portowe czy też różnego rodzaju podatki. Dlatego też przed podpisaniem umowy upewnijmy się, że wszystkie te elementy zostały uwzględnione w ustalonej cenie.

Transport morski z Chin

Aby sprowadzić towar z Chin do Polski – lub odwrotnie, dokonać eksportu swoich wyrobów – do wyboru jest kilka dróg transportu – lądowa, lotnicza oraz morska. Ta ostatnia wygrywa przede wszystkim pod kątem ceny, a także bezpieczeństwa i ograniczeń gabarytowych, które tak naprawdę nie istnieją. Jednocześnie jednak trzeba liczyć się z tym, że czas realizacji transportu morskiego jest dłuższy niż w przypadku innych form transportu. Czy można podać dokładny czas oczekiwania na swoje zamówienie? Raczej nie. Można jednak w przybliżeniu uznać, że towar z Chin do Polski dociera w przybliżeniu w ciągu miesiąca, a na pewno jest to kilka tygodni. Tu należy uwzględnić, że całkowity czas realizacji zlecenia to nie tylko sam fracht. Do tego należy doliczyć nawet po kilka dni na takie czynności jak załadunek oraz rozładunek statku. A jeśli nie odbieramy towaru bezpośrednio z portu, należy również doliczyć czas potrzebny na dostarczenie importowanych produktów znad morza. Jeśli jednak czas nie jest priorytetem, warto poczekać trochę więcej, ale zyskać usługę na lepszych warunkach finansowych i możliwościowych.

Kontenery z Chin

Jeśli chcemy sprowadzić z Chin bardzo duże – wielotonowe – partie produktów, wówczas musimy poszukać takiej formy transportu, która zapewni nam taką możliwość – a do tego najlepiej w atrakcyjnej cenie. Tu właśnie pojawia się miejsce na transport morski, a dokładniej na morski transport kontenerowy. Taka forma zapewnia bezpieczne przemieszczenie produktów zajmujących duże przestrzenie. Kontenery z Chin wykorzystywane są także do tego, by przetransportować tak zwaną drobnicę, czyli niewielkie przedmioty o łącznej dużej, nawet kilkutonowej, wadze oraz zajmujące dużą przestrzeń. W takich wypadkach drobnica umieszczana jest na miejscach paletowych w kontenerze, a dzięki temu, że nie zajmują całego kontenera, spedytor ma miejsce na to, by w ramach jednego kontenera pomieścić kilka zleceń dotyczących drobnicy. Klient natomiast ma obniżone koszty transportu. Aby obliczyć cenę kontenera, wystarczy wejść na stronę internetową wybranego spedytora.

Na forach tematycznych o Azji wciąż pojawiają się podobne pytania: jakie są koszta importu towaru z Chin? Czy to się opłaca? Jakie dokumenty trzeba skompletować? I przede wszystkim, jak nie wyjść na tym interesie jak Zabłocki na mydle?

Przede wszystkim, jeśli zdecydujemy się już na konkretny zakup, trzeba przekalkulować koszty, m.in. transportu. Importer ma do wyboru spedycję morską, lądową i lotniczą, każda ma zasadnicze plusy i minusy – przesyłka lotnicza nie może być zbyt wielka i trzeba za nią sporo zapłacić, ale za to dotrze do odbiorcy bardzo szybko. Podobnie z transportem lądowym. Inna sprawa ma się ze spedycją morską: paczki płyną kilka tygodni, ale za to ilość zamówienia może być dużo większa niż w przypadku dwóch poprzednich sposobów przewozu. No i cena transportu morskiego jest o wiele niższa, co stanowi dodatkową zachętę.

Najlepiej podjąć współpracę z doświadczonym spedytorem, który pomoże nam wybrać armatora i będzie nas reprezentował przy załatwianiu formalności celnych, weźmie udział w załadunku, a także cały czas będzie monitorował przebieg samego transportu. Nieważne czy importujemy towar do USA, Bangladeszu czy Pakistanu – tym ile cła należy zapłacić, jakie są stawki frachtu, akcyz i czego nie możemy przewieźć, będzie się interesował pracownik agencji logistycznej. On także sprawdzi ceny, pilnując, by chiński dostawca, nawet na odległość, pozostał w pełni uczciwy.

Jeśli chodzi o same stawki, nie od dziś wiadomo, że produkty importowane z Chin cieszą się takim powodzeniem w dużej mierze z powodu niskich cen. W Państwie Środka można bardzo tanio kupić markowe telefony, zegarki, odzież, tekstylia i części do maszyn. Ale trzeba również być ostrożnym, ponieważ początkujący importer może dostać nie markowy towar, a podróbkę, która zostanie zatrzymana w urzędzie celnym do postępowania wyjaśniającego, a sam kupiec będzie musiał gorąco tłumaczyć się w sądzie.

Importować z Chin opłaca się, jeśli kupujemy duże partie towaru. Wtedy płyną do nas statkiem naprawdę tanio zamówione produkty. W przypadku każdego transportu do niskiej ceny zakupu trzeba doliczyć cło, podatek VAT, inne należności celne oraz handling. Opłaty te należy uwzględnić planując import.