Porozmawiaj z naszym ekspertem:
+48 12 345 02 28Najpopularniejszym rodzajem transportu w spedycji morskiej jest transport pełnokontenerowy (FCL - Full Container Loading). Transport typu FCL wykorzystywany jest w przypadku realizacji dużych zamówień, gdzie ilość towaru jest na poziomie kilkunastu ton i kilkudziesięciu metrów sześciennych. Organizowanie wysyłek pełnokontenerowego FCL daje klientom możliwość obniżenia kosztów transportu w stosunku do alternatywnych rodzajów transportów jakimi są transport drogowy, kolejowy czy też lotniczy. Klient ma możliwość dostarczać swoje towary w dużych ilościach w najodleglejsze rejony świata, mając równocześnie poczucie, że wybrany przez niego rodzaj transportu, jest transportem najbardziej bezpiecznym (najniższe ryzyko uszkodzeń i zagrożeń).
Wycena kontenerów morskich w statkiem.pl odbywa się błyskawicznie i w zaledwie kilka sekund można samemu poznać koszt transportu z USA, sprawdzić ceny importu z Chin czy dowolnego innego kierunku obsługiwanego przez naszą firmę
Wyceń transportTransport realizujemy w ustandaryzowanych kontenerach morskich. Poniżej prezentujemy wymiary kontenerów morskich:
Alternatywą dla transportu pełnokontenerowego jest transport drobnicowy (LCL - Less Container Loading).
Przewozy drobnicowe stwarzają możliwość realizacji transportu w sposób bardziej ekonomiczny, praktyczny oraz umożliwiają otrzymanie szybkiego rozwiązania logistycznego w przypadku mniejszych przesyłek nie generujących potrzeby zaaranżowania transportu pełnokontenerowego.
Przedsiębiorca może zlecić transport zarówno jednego kartonu jak również 10 palet, co daje mu możliwość dostosowania dostaw do stanów magazynowych, sytuacji rynkowej jak i optymalizacji samych kosztów transportowych.
Transport ten realizowany jest również w kontenerach morskich, zapewniających ochronę dla przesyłanego towaru do portu przeznaczenia.
Zachęcamy do wyceny transportu drobnicowego. Można tego dokonać samodzielnie na naszej stronie, wystarczy kliknąć w poniższy przycisk.
Wyceń transportStatkiem.pl organizuje transporty należące do grupy neutral cargo. Nie przewozimy ładunków niebezpiecznych typu ADR / IMO. Ładunki przewozimy w standardowych kontenerach, nie oferujemy transportu specjalistycznego czyli w kontenerach typu reefer, open top, flat track. Nie zajmujemy się czarterowaniem statków.
Towary, których nie przyjmujemy do transportu to m.in. samochody, łodzie, motocykle, quady, jabłka, pszenica.
W przypadku lotniczych przesyłek kurierskich w ramach naszego drugiego serwisu Allekurier.pl oferujemy najlepsze stawki na przesyłki jednopaczkowe o wadze objętościowej/rzeczywistej do 70 kg oraz wielopaczkowe o wadze objętościowej/rzeczywistej do 100 kg.
Wyceń transportIstnieje jednakże możliwość transportu przesyłek składających się z kilku paczek, których łączna waga objętościowa/rzeczywista przekracza 100 kg. Najkorzystniejsze stawki uzyskamy dzieląc przesyłkę na odpowiednią ilość części, z których każda będzie spełniała łącznie następujące warunki:
Należy pamiętać, że każda z przesyłek będzie odbierana od nadawcy na innym liście przewozowym, w związku z czym nadawca jest zobowiązany do dopełnienia wszelkich wymaganych formalności.
W przypadku przesyłek lotniczych o wadze objętościowej/rzeczywistej powyżej 100 kg z Chin oraz USA istnieje możliwość przygotowania oferty bez konieczności dzielenia przesyłki na mniejsze partie.
W przypadku przesyłek lotniczych o wadze rzeczywistej/objętościowej powyżej 100 kg z Chin istnieje możliwość przygotowania oferty na transport lotniczy cargo.
We wszystkich wymienionych powyżej przypadkach wymagana jest indywidualna konsultacja z działem transportu lotniczego Allekurier.
Pływanie po morzu kojarzy się ze wspaniałą przygodą – wakacje, wypoczynek, zwiedzanie egzotycznych krajów. To prawda, podróżowanie drogą morską jest cudownym przeżyciem, ale oprócz turystyki armatorzy wykorzystują statki także w celu transportowania różnego rodzaju towarów.
Transport morski jest chętnie wybieranym sposobem przewożenia ładunków i to z kilku powodów. Głównym jest pojemność statków – na rynku pojawiły się już kontenerowce, które są w stanie przetransportować ponad 10 tysięcy TEU. Przewożą ładunki kontenerowe (waga jednego kontenera może dochodzić do 28 ton), całostatkowe (czartery), a także drobnicę. Kolejnym plusem spedycji morskiej jest cena – transport tego typu jest tańszy niż drogą lądową lub lotniczą, ponieważ trwa dłużej. Stąd najczęściej przewóz dotyczy towarów, które nie ulegają szybkiemu zepsuciu, takich jak odzież, kosmetyki, wyroby przemysłu ciężkiego czy samochody. Oczywiście, szybko psujące się produkty również są przewożone, po odpowiednim zabezpieczeniu.
Z powodu coraz liczniejszej konkurencji wśród przewoźników stawki frachtów morskich znacząco się zmniejszają. Firmy transportowe również walczą o klientów, oferując im nie tylko zajęcie się spedycją morską, ale także załatwienie wszelkich formalności celnych, jeśli transakcja dotyczy przewozu towaru z zagranicy. Gwarantują bezpieczny transport, niskie ceny przesyłek, innymi słowy dostawę w systemie door-to-door, czyli bezpośrednio od nadawcy do odbiorcy. Klienci mogą być spokojni o swoje paczki i pozostaje im jedynie cierpliwie czekać.
Dzięki transportowi morskiemu przedsiębiorcy mogą podpisywać kontrakty na wielkie partie produkcji. Dziś nie ma już żadnego problemu z przesyłkami morskimi na drugi koniec świata – na głównych szlakach handlowych statki pływają codziennie, zatem właściwie bez przerwy między krajami mogą przemieszczać się ogromne ilości towarów. Firmy nawiązują kontakty handlowe na całym globie, więc import produktów np. z Chin czy USA nie jest żadnym wyzwaniem dla wykwalifikowanego spedytora.