Eksport morski
Poza importem morskim LCL oraz importem morskim FCL na rzecz naszych klientów świadczymy także usługę eksportu morskiego.
Eksport morski – jakie kierunki obsługujemy?
Najpopularniejsza destynacja, o jaką pytają nasi klienci, to USA. Otrzymujemy także inne, prywatne zapytania. W sprawie możliwości eksportu morskiego do innych krajów prosimy o kontakt.
Eksport do USA drogą morską – dlaczego się opłaca?
Z Polski do USA eksportuje się dość znaczne partie towarów. Ze względu na to, jak duża odległość i trudna trasa dzieli te dwa, położone na różnych kontynentach, państwa, klienci mają do wyboru właściwie tylko dwie drogi transportu – powietrzną oraz morską. Zdecydowanie bardziej ekonomicznym i praktycznym rozwiązaniem okazuje się eksport morski. Transport samolotem jest co prawda sporo szybszy, jednak jednocześnie wiąże się z dużo wyższym kosztem oraz z mniejszą ładownością. Z kolei, gdy interesuje nas spedycja morska, możemy łatwo wyeksportować do USA (lub innych państw położonych nad morzem, z dostępem do odpowiednio zorganizowanego portu) towar o niemal dowolnych gabarytach, nawet taki, który waży wiele ton. A tu warto zaznaczyć, że spedycja takiego ładunku jest dość tania i można jej koszt przyrównać nawet do nadania średniej wielkości paczki drogą lotniczą. Korzystając z frachtu morskiego, możemy podać towar niemal w każdej postaci – w kartonie, boksie, beczce, na palecie czy też w kontenerze.
Ile kosztuje eksport morski?
Stwierdzenie, że spedycja morska to najtańsza forma transportu międzykrajowego jest dość pobieżne. Z pewnością wiele osób zastanawia się nad tym, ile kosztuje eksport morski do USA, do Chin, do Japonii oraz do innych państwa świata. Trudno jednak wskazać jedną cenę, gdyż koszty takiego przedsięwzięcia są uzależnione od wielu czynników. Przede wszystkim jest to oczywiście opłata za sam fracht morski, a ta z kolei naliczana jest na podstawie długości trasy, jaką fracht musi pokonać, oraz gabarytów eksportowanego towaru. Do tego jednak trzeba dodać również wiele opłat dodatkowych, których nie da się uniknąć, a i których wysokość nie jest zależna od decyzji firmy spedycyjnej. Chodzi tu między innymi o opłaty celne, portowe, walutowe, paliwowe oraz o podatki. Klient może także zdecydować się na to, by skorzystać z różnego rodzaju opcji dodatkowych, dzięki którym procedura transportu będzie bezpieczniejsza i bardziej komfortowa – np. ubezpieczenie i transport krajowy. Za te opcje też trzeba będzie jednak zapłacić.
Chcesz wiedzieć, ile kosztuje eksport morski do USA?