Strona główna » Jak działa eksport?
Z nami eksport towarów przebiega sprawnie i przejrzyście: od darmowej wyceny, przez przygotowanie dokumentów, organizację transportu i odprawę celną, aż po dostarczenie przesyłki do odbiorcy za granicą. Niezależnie od tego, czy wysyłasz pierwszą partię towaru, czy regularnie eksportujesz produkty, zapewniamy pełne wsparcie na każdym etapie.
Eksport towarów za granicę nie musi być skomplikowany. Nasz proces jest prosty, przejrzysty i dopasowany do potrzeb Twojej firmy. Poniżej przedstawiamy kolejne etapy współpracy, dzięki którym Twój towar bezpiecznie trafi do odbiorcy na rynkach zagranicznych.
Wypełnienie krótkiego formularza, pozwala na otrzymanie darmowej wyceny.
Masz także możliwość wybrania usług dodatkowych, takich jak transport krajowy ze wskazanego przez nadawcę miejsca do terminalu, odprawa celnej lub dodatkowe ubezpieczenie. Podaj także dane firmy, która jest zleceniodawcą (płatnikiem za usługę) oraz ewentualne miejsce załadunku.
Kiedy? Do 2 godzin po złożeniu zlecenia (w dni robocze w godz. 8-16).
Po otrzymaniu zlecenia nasz pracownik skontaktuje się telefonicznie lub e-mailowo pomagając przy wyborze odpowiedniej procedury celnej. Jednocześnie poinformuje Cię kiedy i przez kogo Twoja przesyłka zostanie odebrana lub potwierdzony zostanie magazyn, do którego sam dostarczysz towar, jeśli nie zdecydujesz się na transport krajowy statkiem.pl.
Kiedy? Od jednego do dwóch dni roboczych od momentu potwierdzenia godzin odbioru.
Jeśli zdecydowałeś się na transport oferowany przez nasz serwis otrzymasz etykietę przewozową na podany adres e-mail. Kierowca zgłosi się po towar w terminie wcześniej potwierdzonym. Jeśli chcesz mieć pewność, że przesyłka dotrze na miejsce w idealnym stanie, upewnij się że jest odpowiednio zabezpieczona i gotowa do transportu w momencie przyjazdu przewoźnika.
Gdy towar znajdzie się w jednym z magazynów, nasz agent celny zgłasza wywóz towaru w Urzędzie Celnym. W przypadku rewizji towaru nasza agencja celna również uczestniczy w tym procesie.
W przypadku nie skorzystania z usługi odprawy celnej serwisu statkiem.pl, wymagamy od Ciebie dostarczenia dokumentu odprawy celnej (MRN), który weryfikujemy z otrzymanym towarem.
Faktura za całą usługę transportu morskiego zostaje wystawiona w dniu dotarcia towaru do terminala wysyłkowego. Na dokumencie znajdują się wszystkie zamówione usługi, tj. transport morski oraz wybrane usługi dodatkowe: transport krajowy, odprawa celna, ubezpieczenie dodatkowe oraz inne np. przepakowanie na palety fumigowane. Kwota za transport zostaje wyliczona na podstawie zweryfikowanych w magazynie parametrów przesyłki.
Faktura VAT jest wystawiana w walucie wybranej przez płatnika (PLN, EUR lub USD). Dostarczona zostanie w wersji elektronicznej z adresu [email protected] lub [email protected]
Możliwe metody zapłaty to przelew bankowy.
Warunkiem zwolnienia przesyłki z magazynu wysyłkowego w Polsce jest otrzymanie pełnej płatności za transport.
Po dokonaniu wszelkich formalności celnych przesyłka zostaje załadowana do kontenera morskiego oraz na statek.
Czas transportu morskiego wynosi w zależności od portu docelowego od 4 do 6 tygodni.
Odbioru przesyłki może dokonać odbiorca lub upoważniony przez niego spedytor. Warunkiem niezbędnym do wydania przesyłki jest posiadanie tzw. zwolnienia w systemie armatora: express release lub oryginalne dokumenty Bill of Lading.
W terminalu docelowym istnieje obowiązek pokrycia kosztów manipulacyjnych. Z reguły koszty te pokrywane są przez odbiorcę przesyłki. W przypadku specyficznych warunków dostawy koszty te może opłacić nadawca.
Jeśli masz więcej pytań napisz do nas lub zadzwoń
Jeśli masz więcej pytań napisz do nas lub zadzwoń:
Darmowa wycena
Dane firmy:
AlleKurier sp. z o.o.
NIP: 6772370941
REGON: 122640506
KRS: 0000430370