Jak działa export

Krok 1 - wypełnienie formularza

Krok 1 - wypełnienie formularza

Wypełnienie krótkiego formularza dostępnego na stronie głównej statkiem.pl pozwala poznać cenę transportu już po kilkunastu sekundach. Masz także możliwość wybrania usług dodatkowych, takich jak transport krajowy ze wskazanego przez nadawcę miejsca do terminalu statkiem.pl, odprawa celnej lub dodatkowe ubezpieczenie. Podaj także dane firmy, która jest zleceniodawcą (płatnikiem za usługę) oraz ewentualne miejsce załadunku.

Krok 2 - potwierdzenie zamówienia przez pracownika statkiem.pl

Krok 2 - potwierdzenie zamówienia przez pracownika statkiem.pl

Kiedy? Do 2 godzin po złożeniu zlecenia (w dni robocze w godz. 8-16).

Po otrzymaniu zlecenia nasz pracownik skontaktuje się z Tobą telefonicznie pomagając przy wyborze odpowiedniej procedury celnej. Jednocześnie poinformuje Cię kiedy i przez kogo Twoja przesyłka zostanie odebrana lub potwierdzony zostanie magazyn, do którego sam dostarczysz towar, jeśli nie zdecydujesz się na transport krajowy statkiem.pl.

Krok 3 - transport krajowy

Krok 3 - transport krajowy

Kiedy? Od jednego do dwóch dni roboczych od momentu potwierdzenia godzin odbioru.

Jeśli zdecydowałeś się na transport oferowany przez nasz serwis otrzymasz etykietę przewozową na podany adres e-mail. Kierowca zgłosi się po towar w terminie wcześniej potwierdzonym. Jeśli chcesz mieć pewność, że przesyłka dotrze na miejsce w idealnym stanie, upewnij się że jest odpowiednio zabezpieczona i gotowa do transportu w momencie przyjazdu przewoźnika.

Krok 4 - odprawa celna

Krok 4 - odprawa celna

Gdy towar znajdzie się w jednym z magazynów statkiem.pl nasz agent celny zgłasza wywóz towaru w Urzędzie Celnym. Nasz pracownik w razie konieczności uczestniczy także razem z celnikiem przy rewizji towaru.

W przypadku nie skorzystania z usługi odprawy celnej serwisu statkiem.pl, wymagamy od Ciebie dostarczenia dokumentu odprawy celnej (MRN), który weryfikujemy z otrzymanym towarem.

Krok 5 - płatność za usługę

Krok 5 - płatność za usługę

Faktura za całą usługę transportu morskiego zostaje wystawiona w dniu dotarcia towaru do jednego z naszych magazynów. Na dokumencie znajdują się wszystkie zamówione usługi, tj. transport morski oraz wybrane usługi dodatkowe: transport krajowy, odprawa celna, ubezpieczenie dodatkowe oraz inne np. przepakowanie na palety fumigowane. Kwota za transport zostaje wyliczona na podstawie zweryfikowanych w magazynie parametrów przesyłki.

Faktura VAT jest wystawiana w walucie wybranej przy składaniu zlecenia (PLN, EUR lub USD). Dostarczona zostanie w wersji elektronicznej z adresu [email protected] Możliwe metody zapłaty to przelew bankowy. Warunkiem zwolnienia przesyłki z naszych magazynów w Polsce jest otrzymanie pełnej płatności za transport.

Krok 6 - transport morski i odbiór towaru

Krok 6 - transport morski i odbiór towaru

Po dokonaniu wszelkich formalności celnych przesyłka jest transportowana z terminalu krajowego do portu morskiego. Tam załadowana zostaje do kontenera morskiego oraz na statek.

Czas transportu morskiego wynosi w zależności od portu docelowego od 2 do 6 tygodni. W porcie docelowym następuje rozładunek kontenera. Towar jest przewożony do odpowiedniego terminalu drobnicowego.

Odbioru przesyłki może dokonać odbiorca lub upoważniony przez niego spedytor. Warunkiem niezbędnym do wydania przesyłki jest posiadanie tzw. zwolnienia w systemie armatora: express release lub oryginalne dokumenty Bill of Lading.

W terminalu docelowym istnieje obowiązek pokrycia kosztów manipulacyjnych. Z reguły koszty te pokrywane są przez odbiorcę przesyłki. W przypadku specyficznych warunków dostawy koszty te może opłacić nadawca.