Infolinia czynna w godz. 8:00 - 16:00 +48 12 345 02 28

Przesyłki kontenerowe

  • transport kontenerowy (FCL) waga do 24 ton
  • transport drobnicowy (LCL) waga do 10 ton
  • niewielkie przesyłki waga od 1kg do 300 kg

Porozmawiaj z naszym ekspertem:

+48 12 345 02 28

Zapytanie ofertowe

Dbamy o Twoją prywatność

Przesyłki kontenerowe do USA

Droga z Polski do USA jest dość trudna nie tylko ze względu na dużą odległość, ale także braku możliwości dotarcia tam drogą lądową. Podobny problem pojawia się, gdy interesuje nas spedycja do Stanów Zjednoczonych. Najlepszym w tej sytuacji rozwiązaniem okazuje się transport morski. Za pomocą drogi morskiej można nadać wiele rodzajów przesyłek – w zasadzie trudno tu wymienić jakiekolwiek ograniczenia odnośnie do gabarytów przesyłek. Tym sposobem spedycja morska do USA obejmuje zarówno paczki w małych kartonach, jak i przesyłki kontenerowe. Ale możliwości przestrzenne – idące w parze z dużym bezpieczeństwem transportu – to nie jedyna korzyść, jaką ma do zaoferowania transport morski. Okazuje się bowiem, że jest to najtańsza metoda na nadanie przesyłki z Polski do USA i odwrotnie. Niewiele więcej niż średniej wielkości paczka nadawana drogą lotniczą może kosztować nadanie całego kontenera drogą morską. Jedynym minusem tego rozwiązania jest czas realizacji zlecenia, który jest liczony w tygodniach.

Przesyłki kontenerowe z USA

Przesyłki na trasie Polska-USA odbywają się w obu kierunkach, przy czym to import ze Stanów Zjednoczonych wydaje się mocniej rozwinięty. Sprowadza się stamtąd mnóstwo produktów – żywnościowe, chemiczne, kosmetyczne, odzieżowe, mechaniczne i inne. Nie brakuje nawet samochodów czy dużych maszyn budowlanych i rolniczych. Tak duże ilości oraz gabaryty można transportować jedynie w specjalnie przygotowanych do tego celu warunkach. A pozwalają na to przesyłki kontenerowe do USA i z USA. W olbrzymich kontenerach można bezpiecznie przetransportować dowolne produkty, nawet tak zwaną drobnicę morską. W przypadku przesyłek kontenerowych ważne jest to, by mieć dostęp do portu, który pozwoli załadować i rozładować takie gabaryty. W przypadku Polski może być to na przykład transport morski Gdynia. Dla klientów z pewnością istotne jest to, że nie muszą osobiście dostarczać (oraz odbierać) swoich przesyłek do portu – można bowiem zamówić dodatkową usługę transportu krajowego, co pozwala zaoszczędzić czas i, tak naprawdę, również pieniądze.

Koszt przesyłki kontenera z USA

Niewątpliwie cena usług z zakresu spedycji morskiej do Stanów Zjednoczonych jest dużo niższa niż w przypadku drogi lotniczej. Okazuje się bowiem, że koszt kontenera do USA jest niewiele większy niż nadanie paczki samolotem – oczywiście tu trzeba zaznaczyć, że samolot nie daje tyle możliwości przestrzennej co spedycja morska. Szacując koszty takiej usługi, trzeba wiedzieć, że nie jest to sama opłata za przepłynięcie załadowanego statku z jednego portu do drugiego. Co prawda wiele firm transportowych kusi klientów, podając w swojej ofercie tylko ten koszt, jednak gdy przychodzi do dokonania zapłaty, okazuje się, że spedytor doliczył wiele opłat dodatkowych – różnego rodzaju podatki, opłaty paliwowe, portowe, walutowe, celne itp. Z tego też powodu przed podpisaniem umowy zawsze warto sprawdzić, czy podana cena jest już tą obowiązującą, która zostanie wystawiona na fakturze. Koszt tak dalekiej i dość trudnej trasy, jaka dzieli Polskę od Stanów Zjednoczonych siłą rzeczy nie może być za pół darmo.

Przesyłki kontenerowe z Polski do USA

Atrakcyjna cena spedycji morskiej oraz wyjątkowa ładowność to korzyści, które idą w parze z dość długim terminem realizacji zlecenia. Ze względu na specyfikę tak dalekiego transportu trudno jest podać dokładny termin, szacuje się jednak, że import odzieży z USA zajmuje około jednego miesiąca. Przesyłki kontenerowe z Polski do USA muszą przejść przez określoną procedurę, która wpływa na czas całej usługi. Nie jest to tylko pokonanie samej trasy morskiej. To także załadunek i rozładunek statku – a te czynności potrafią trwać nawet po kilka dni. Do tego dochodzi odprawa celna oraz, jeśli takie jest życzenie klienta, również transport krajowy, czyli odebranie przez spedytora przesyłki od nadawcy i dostarczenie jej do odpowiedniego portu (i odwrotnie, odebranie z portu docelowego, a następnie dowiezienie pod adres odbiorcy). Jak widać fracht kontenerowy to rozwiązanie dla osób, dla których czas nie jest kwestią kluczową.

Ile kosztuje przesyłka kontenera do USA

Mówiliśmy już o tym, że koszt przesyłki kontenerowej jest atrakcyjną alternatywą dla przesyłek lotniczych, ale jednocześnie jest dość złożoną kwestią. Na szczęście można bardzo łatwo i wygodnie sprawdzić o dowolnej porze i bez zobowiązań, ile kosztuje nie tylko przesłanie kontenera do USA, ale też transport z Chin do Polski i inne morskie opcje spedycyjne. Po prostu, wybieramy firmę zajmującą się spedycją morską i mającą w swojej ofercie tę konkretną usługę, która nas interesuje, a następnie na stronie internetowej tej firmy wypełniamy krótki formularz. Trzeba w nim umieścić podstawowe informacje o przesyłce – wymiary, ciężar, sposób transportu (np. na paletach, w kontenerze) – port nadania i odbioru przesyłki oraz opcje dodatkowe, które nas interesują (np. ubezpieczenie). Na tej podstawie system oblicza koszt usługi, uwzględniając najczęściej od razu także wspominane wyżej koszty dodatkowe, takie jak opaty celne czy portowe. Dzięki temu można łatwo wyłonić tę firmę, która ma dla nas najbardziej atrakcyjną ofertę.

Przewóz towarów drogą morską najczęściej realizowany jest przy użyciu kontenerów (FCL, Full Container Load). Ten rodzaj transportu, wraz z transportem morskim drobnicowym, jest najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem w kwestii przewożenia towarów na małe i duże odległości, zwłaszcza w przypadku ładunku o dużej objętości, ilości i wadze. Przesyłki umieszczone w kontenerze są odpowiednio chronione przed działaniem czynników zewnętrznych, przed zniszczeniem w wyniku działań mechanicznych – a oprócz tego są także objęte ubezpieczeniem.

Kontenery wykorzystywane są w transporcie kolejowym i, z racji o wiele większej pojemności statków, morskim. Przewozi się w nich wielkie partie produkcji oraz mniejsze ładunki od kilku bądź kilkunastu różnych zamawiających – jeśli zlecenie dotyczy drobnicy morskiej. Wypływające z portów morskich na wszystkich kontynentach statki są pełne kontenerów, co najlepiej świadczy o popularności transportu morskiego, mimo konkurencji w postaci dużo szybszej spedycji drogą lotniczą i lądową.

Największą wadą spedycji morskiej jest długi czas oczekiwania na dotarcie towaru. Przesyłki wędrują od portu załadunku do portu przeznaczenia kilkadziesiąt dni – w zależności od odległości może być to nawet 6 tygodni. Z drugiej strony, transport morski wynagradza klientom długość czasu dostarczenia paczek cenami dużo niższymi niż w przypadku innego rodzaju przewozu. Niższe stawki to czynnik decydujący o tym, że spedycja morska jest coraz częściej wybierana przez kontrahentów. Kontenery wypełnione towarami przewożone są na wszystkich morzach. Załadunki odbywają się w każdym porcie – od Bangladeszu po Kanadę i od Pakistanu po Meksyk.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zleceniodawców, firmy spedycyjne coraz chętniej zaopatrują się we własne kontenery, a nawet własne magazyny, aby tym sposobem stać się bardziej konkurencyjnymi na rynku. Dzięki temu ich klientami, prócz małych przedsiębiorstw, stają się również ogromne korporacje, potrzebujące transportu pełnokontenerowego.