fulfilment

Fulfillment jest usługą, która polega na obsłudze zamówień przez zewnętrznego operatora. 

Operator zapewnia obsługę magazynową i logistyczną dla firm zajmujących się sprzedażą internetową. 

Magazyn przyjmuje Twoje dostawy, wysyła zamówienia realizowane przez Twój sklep oraz obsługuje zwroty towaru. 

Zazwyczaj magazyny współpracują  z większością firm kurierskich, dzięki czemu są w stanie zaoferować korzystne ceny na przesyłki w Polsce i za granicą.

Jak to działa? 

Fulfillment jest to kompleksowa usługa dla sklepów internetowych, gdzie towar którym handluje sklep trafia do magazynu firmy logistycznej .

Zamówienie złożone przez klienta wpływa do magazynu , który pakuje towar, a następnie wysyła go do odbiorcy. Magazyn może też obsłużyć zwroty.    

Operator wykorzystując zintegrowany system przesyłania informacji i automatyzację procesów posprzedażowych, może zaoferować kompleksową obsługą dla sklepów internetowych polegającą na :

  • obsłudze dostaw
  • magazynowaniu towaru 
  • pakowaniu towarów zgodnie z otrzymanym zamówieniem 
  • dostawie towaru do odbiorców w kraju oraz za granicą
  • obsłudze zwrotów 
  • integracji systemów komputerowych 
  • odprawie celnej towarów w imporcie oraz eksporcie

Jakie są korzyści dla sklepu internetowego korzystającego z fulfillmentu?

  • efektywność biznesu:
    • nie wymaga dodatkowych inwestycji w zaplecze (brak kredytów, zamrożenia gotówki)
    • brak potrzeby zatrudniania pracowników, bez względu na wielkość sprzedaży
  • dostosowanie do indywidualnych potrzeb klienta
    • pełna skalowalność procesów – zapłata tylko za zrealizowane zamówienia 
    • możliwość szybkiej zmiany parametrów współpracy poprzez zwiększenie lub zmniejszenie wykorzystywanej powierzchni magazynowej 
  • wygodną formułę zarządzania bez konieczności wykonywania wielu dodatkowych czynności (minimalizujący zaangażowanie)
  • prosprzedażowe skoncentrowanie się na sprzedaży, a nie obsłudze procesu
  • nowoczesność:
    • internetowy system przesyłania informacji w wersji on-line
    • pełną integrację systemu magazynowego z systemami sprzedaży klientów
    • objęcie wszystkich elementów od momentu złożenia zamówienia po dostarczenie do finalnego odbiorcy ( dostawa, magazynowanie, pakowanie, wysyłka).

Similar Posts